Pirmas Puslapis Įžanginė Informacija Ego Kursai Ištraukos Iš Raštų Paskaitos Alchemija Meilės Erdvė Kiti Straipsniai Knygos Mantros Audio Paskaitos Gnostiškas Menas Naujienos Nuorodos Forumas |
Tyrumas
Juslingumas yra vienas, nors jis pasireiškia įvairiomis formomis; tyrumas taip pat yra vienas. Nesvarbu, ką daro žmogus – valgo, geria, santykiauja su kita lytimi ar mėgaujasi miegu. Visa tai – tas pats apetitas, ir tereikia pamatyti žmogų, darantį vieną iš šitų dalykų, kad suprastum jo juslingumo laipsnį. Nešvarus niekada nieko nedaro švariai. Jei gaudysi roplį viename jo urvo gale, jis būtinai išlįs pro kitą. Jei nori būti švarus, turi būti santūrus. Kas gi yra tyrumas? Iš kur žmogus gali žinoti, ar jis švarus? Šito jis niekada nežinos. Mes girdime apie šią dorybę, tačiau nežinome, kame jos esmė. Mes kalbame apie ją tik iš nuogirdų. Pastangos atneša išmintį ir tyrumą; tingumas gimdo tamsumą ir žadina juslingumą. Mokslininko juslingumas pasireiškia proto tingumu. Nešvarus žmogus visuomet tingus, tai tas, kuris mėgsta pasėdėti prie krosnies, atsidrėbti saulės atokaitoje, kuris ilsisi nepavargęs. Jei nori išvengti nešvaros ir ydų, dirbk atsidėjęs, nors tektų kuopti arklides. Prigimtį sunku įveikti, bet ji turi būti įveikta. Kas iš to, kad esi krikščionis, jei nesi tyresnis už pagonį, jei nesi santūresnis, jei nesi pamaldesnis? Aš žinau daug religijos sistemų, kurios laikomos pagoniškomis ir kurių nuostatai, net tie, kurie kalba tik apie apeigų laikymąsi, sugėdintų skaitytoją ir paskatintų jį naujoms pastangoms. Aš sunkiai ryžtuosi kalbėti apie tai, bet ne dėl paties dalyko – aš nesidroviu nepadorių žodžių, - o todėl, kad negaliu kalbėti apie tai, neišduodamas savo paties nešvarybės. Mes laisvai ir nesigėdydami kalbame apie vieną juslingumo formą ir nutylime kitą. Mes taip degradavę, kad negalime paprastai kalbėti apie būtinas žmogiškosios prigimties funkcijas. Ankstyvaisiais amžiais kai kuriose šalyse apie kiekvieną tokią funkciją buvo kalbama pagarbiai ir ji buvo reguliuojama įstatymiškai. Niekas neatrodė pernelyg niekinga Hindu įstatymų leidėjui, kad ir kaip tai užgautų šiuolaikinį skonį. Jis mokė, kaip reikia valgyti, gerti, lytiškai santykiauti, tuštinti vidurius ir pūslę ir panašiai, iškeldamas tai, kas žema, ir veidmainingai nesiteisino, pavadindamas tuos dalykus niekais. Kiekvienas žmogus yra statytojas šventovės, vadinamos jo kūnu, kur kiekvienas savaip meldžiasi savo dievui, ir niekas negali išvengti šios priedermės, pasirinkęs veikiau tašyti marmurą. Mes visi esame skulptoriai ir dailininkai, o mūsų medžiaga yra mūsų pačių kūnas, kraujas ir kaulai. Bet koks kilnumas taurina žmogaus bruožus, bet koks niekingumas ar juslingumas juos gyvulina.
|
Konfucijus kalbėjo: „Kai mokaisi ir nuolatos tobulini save, argi tai nekelia pasitenkinimo? Kai iš toli atvyksta bendraminčiai – argi tai nedžiugina? Žmonės tavęs neįvertina, o tu nejauti kartėlio – argi tai ne kilnaus žmogaus savybė?“ - Konfucijus __________________ |
Kontaktai | Pirmas Puslapis | Naujienos |